Verslag Algemene Ledenvergadering 10 september 2020

15 sep

Afgelopen donderdag, 10 september 2020, vond de Algemene Ledenvergadering van Sportvisserij Zuidwest Nederland plaats, nadat deze eerder in het jaar was uitgesteld.

Corona en de ALV

Dit jaar zag de vergadering er vanwege alle RIVM maatregelen rondom COVID-19 anders uit dan voorgaande jaren, zo werd er voorafgaand aan de vergadering geen buffet geserveerd en mocht er per vereniging maximaal één persoon fysiek in de zaal aanwezig zijn. Ook kon voor het eerst zowel fysiek als digitaal deelgenomen worden aan de vergadering.

De opkomst viel helaas dit jaar tegen en bestond uit 18 verenigingen die fysiek in de zaal aanwezig waren en 7 verenigingen die digitaal deelnamen aan de vergadering.

Overzicht ALV

De vergadering startte dit jaar met een terug- en vooruitblik van voorzitter Remco Schreuders. Het vertrek van interim-penningmeester Rien Luijks werd toegelicht en er werd een memo voorgelezen over het organisatieontwikkelingstraject waar we op dit moment middenin zitten. Er werd tevens stilgestaan bij de overledenen door een minuut stilte in acht te nemen.

De Algemene Ledenvergadering stemde in met alle financiële stukken die door secretaris Wil van Gils werden gepresenteerd. Tevens werd het secretarieel jaarverslag ongewijzigd vastgesteld en heeft de vergadering ingestemd met de verlenging van het beleidsplan tot eind 2022. Ook werd ingestemd met de benoeming van Ad van Hees en Eric Verhiest tot Algemeen Bestuursleden van het bestuur van Sportvisserij Zuidwest Nederland.

Presentatie Waldo von Faber

Hoogheemraad bij Hoogheemraadschap Rijnland Waldo von Faber heeft een interessante presentatie gehouden over waterschap en sportvisserij en hoe we elkaar hierin kunnen vinden en versterken.

Hoogheemraad Waldo von Faber aan het woord

Huldiging Vrijwilligers van het jaar

Dit jaar zijn er twee vrijwilligers tot vrijwilliger van het jaar benoemd;

Deze vrijwilligers zijn dit jaar thuis verrast en gehuldigd door voorzitter Remco Schreuders.

Huldiging Clubkampioenen 2019

Ook de winnaar van het clubkampioenschap 2019, HV De Watergeus uit Brielle, werd in hun eigen clubhuis in het zonnetje gezet door voorzitter Remco Schreuders.

Winnaar Clubkampioenschappen 2019 HV De Watergeus Brielle

We kunnen ondanks alle beperkingen en deze nieuwe, hybride manier van vergaderen terugkijken op een goede Algemene Ledenvergadering, maar we hopen in het voorjaar van 2021 weer een volledig fysieke vergadering te kunnen houden.